شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)
شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)

آه ... خدای من چه لذتی.. !

شعر زیاد خوانده ام از شاعران نامی و غیر نامی. اما در میان آن همه شعر رشاد را بیشتر پسندیده ام. جاذبه مخصوصی دارد. شاید بخاطر این که آن موقع که ایشان در ستاد اقامه نماز بودند اجر زحماتی از این طریق واصل می شده است. 

کاش در خلوتم امشب تو فقط بودی و من

آگه از این دلِ پر تب تو فقط بودی و من

کاش حتی دو مَلَک را ز بَرَم می بردی

در حرم خانه ام امشب تو فقط بودی و من

من هم از سینه دل هرزه برون می کردم

این دل صد دله یا رب تو فقط بودی و من

کاش هنگام دعا لب ز میان برمی خاست

بی میانجیگری لب تو فقط بودی و من

واژه در مطلب دل واسطه خوبی نیست

کاش بی واژه و مطلب تو فقط بودی و من

واژه نامحرم و دل هرزه و لب بیگانه است

کاش بی واسطه هر شب تو فقط بودی و من

روزها کاش نبودند و همه دم شب بود

شب بی اختر و کوکب تو فقط بودی و من

فاش گویم غم دل کاش خدایا دایم

من بُدم از تو لبالب تو فقط بودی و من

(شعر از حجة الاسلام و المسلمین صادقی رشاد. برداشت از کتاب قبله عشق) 
(تصویر از: www.zohur12.ir)
نظرات 10 + ارسال نظر

زیرباران آدم ترم...
خاک تنم بوی دست های گلی خدارامی دهد...
چه شعرزیبایی!دست مریزادبرآقای رشاد.
ازانتخاب قشنگ ودیدعارفانه شماخیلی ممنونم.

سلام. اولا خوشحالم که مشکل وبگردی در محیط بلاک اسکی تان حل شده است. در ثانی بله، این شعر را من در سال 70 از ایشان خواندم و جذبش شدم و سال 73 هم آن را در قبله عشق آوردم.

سلام ممنونم که خبرم کردین

بسیار قشنگ بود

سلام
زیبا بود موفق باشید

یارب کاش فقط تو بودی و من
شعر بسیار زیبایی بود
ممنون

آذری 1392,09,09 ساعت 07:32 http://http:azari.blogfa.com/

سلام ممنون بابت اظهار لطف
خوشحال شدم از خواندن اشعار وبلاگت
http://azari.blogfa.com

سلام بزرگوار
باپست "باشهداحرف بزن "منتظرحضورارزشمندتان هستم
التماس دعا
اجرت باشهدا

سلام. من که همیشه باشهدا حرف می زنم چون که خودم یک شهیدم. چنان که یک جانباز و آزاده نیز هستم. می دانید چطور؟ چون که یک طالب علم منتظر مجاهد فی سبیل الله هستم.

عابرپیاده 1392,09,14 ساعت 11:58

شعر جذابی است. مال همان آقای رشاد پژوهشگاه اندیشه است؟ دس مریزاد ایول بابا ایول !

آره، من هم به همین خاطر انتخابش کردم.

زهرازری 1392,09,18 ساعت 11:48

آپم بابا جون

سلام عزیزدلم اومدم اما ... آپ نبودی !
نمیدونم تقصیر از مرورگرم بوده؟

اپارتاید 1392,09,20 ساعت 19:21 http://apartaid100

مرسی که به وبم سرزدی و مرسی که نظر دادی...
مرسی که گلایه نکردی از اینکه زیادی دلم گرفته

آپارتاید 1392,09,23 ساعت 18:25 http://apartaid100

مائیم غریبه دیروز
آشنای امروز
فراموش شده ی فردا...
MMM

درود بر تو زنده باشی. بقول حافظ:
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد